Wczesne Wspomaganie Rozwoju (WWR)
Wczesne Wspomaganie Rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania, mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego niepełnosprawnego dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem.
Dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju:
wcześniej zdobywają sprawność w okresie samoobsługi,
stają się bardziej sprawne ruchowo, dojrzalsze poznawczo i emocjonalnie,
uzyskują gotowość do przebywania w nowym środowisku,
łatwiej nawiązują kontakty rówieśnicze,
są lepiej przygotowane do rozpoczęcia systematycznej nauki szkolnej,
Co przemawia za podjęciem jak najwcześniejszych działań wspomagających rozwój dziecka:
duża plastyczność centralnego układu nerwowego we wczesnym okresie rozwoju dziecka i związana z tym możliwość usprawniania zaburzonych funkcji,
zahamowania rozwoju zaburzeń i niekorzystnych zmian,
mniejsze dzieci szybciej się uczą, są bardziej podatne na stosowanie różnorodnych technik,
rodzice małych dzieci mają więcej sił i zapału do pracy z nimi, są zaangażowani we współpracę ze specjalistami, jak również we własny udział w zajęciach stymulujących rozwój dziecka.
Im wcześniejsza diagnoza i podjęcie działań mających na celu wspomaganie i usprawnianie rozwoju zaburzonych funkcji, tym większe są szanse na ich zahamowanie oraz lepsze rokowanie na przyszłość. ZAJĘCIA NIE SĄ REFUNDOWANE.
Dobry terapeuta nie wyręcza dziecka
w czynnościach ale motywuje dając przykład, chwali i nagradza.
Pozytywne wzmacnianie to nasz cel główny w pracy z innymi.